SDG netværk – Ledelse2019-03-26T10:44:35+00:00

SDG Leadership: Bæredygtig ledelse

Den uafhængige kommission, Business & Sustainable Development, anslog i 2017, at FNs verdensmål åbner for et marked på 12 billioner dollars. Danmark er et af de lande, som har de bedste muligheder for at levere på målene, blandt andet på grund af vores styrkepositioner inden for eksempelvis energi, vand, byudvikling, uddannelse og sundhed. 

Verdensmålene giver virksomheder muligheder for at opsøge nye markeder og udvikle nye produkter, og dermed gøres erhvervslivet til en nøgleaktør for forandring og global bæredygtig udvikling. En undersøgelse blandt 350 ledere gennemført af Deloitte viser da også, at 92 procent af virksomhedslederne støtter SDG-dagsordenen.

Men hvilke konsekvenser har verdensmålene for fremtidens ledelse? Hvordan kan man som leder strategisk omfavne målsætningerne og skabe fremdrift og forretning med udgangspunkt i målene? Og hvad betyder verdensmålene for den måde, man skal lede sine medarbejdere på?

Det er nogle af de spørgsmål, vi vil udforske i SDG Leaderships ledelsesnetværk. Netværket vil, med udgangspunkt i den nyeste viden og konkrete cases, klæde dig på til at arbejde strategisk med verdensmålene i din organisation og give dig de nødvendige redskaber, der kan omsætte de gode intentioner i verdensmålene til succesfuld og målrettet handling.

Er du interesseret?

Netværkets mission

SDG Leadership Ledelsesnetværket ruster den enkelte til at udforske potentialet i FNs verdensmål. Ved både at belyse de indre dimensioner og de ydre dimensioner af bæredygtig ledelse, bruges den holistiske tilgang til at klæde netværkets medlemmer på til at bedrive bæredygtig ledelse gennem nye mindsets ansporet af SDG-dagsordenen.

Den enkelte deltager skal selvstændigt være motiveret og rustet til at tage de indledende og afgørende skridt mod bæredygtig ledelse, der katalyserer muligheder, hvor nye forretningsmodeller, nytænkende partnerskaber, markedsforstyrrelser og nye vækstmuligheder går hånd i hånd med sikringen af klodens tilstand og opretholdelse af et godt liv for den kommende generation.

Netværket henvender sig til

Ledere og andre nøglepersoner med ansvar for strategi og forretningsudvikling.

Titler:

  • CEO/Adm. direktør
  • HR Manager
  • New Business Development Manager
  • Managemnet Consultant
  • CSR/Sustainability Manager
  • Strategy Consultant
  • Business Coach

Dit udbytte

Netværksforløbet klæder deltagerne på til at formulere og formidle en strategi for implementering af verdensmålene i egen organisation. Netværket leverer konkret:

  • Adgang til ressourcer og kompetencer der ikke findes i egen organisation
  • Ledelsessparring og inspiration til handling
  • Nye samarbejdsmuligheder
  • Nyeste viden på verdensmålsområdet leveret af førende eksperter fra erhvervslivet og academia
  • Efterprøvede værktøjer og metoder til implementering af det strategiske arbejde med verdensmålene
  • Værktøjer til vidensdeling i egen organisation
  • Sparring med FN-eksperter
  • Mulighed for at styrke organisationens CSR-profil

Derudover bliver man som deltager en del af SDG Leadership Community sammen med de øvrige SDG Leadership netværk inden for rapportering, innovation og kommuner.

Indlægsholdere

Vi har samlet nogle af de mest indsigtsfulde ressorcepersoner på området til at komme med inputs til netværket i form af indlæg og øvelser. 

Steen Hildebrandt, Ph.D., professsor emeritus og adjungeret professor 

Katherine Richardson, Professor, Leder, Sustainability Science Centre, Københavns Universitet

Kasper Larsen, Kommerciel direktør, COO, KLS PurePrint 

Carina Christine Skovmøller, Ph.D, Head of Sustainability, Velux Group & External Leturer, CBS

Jørn Uhrenholdt, Cand. Merc. Sol., selvstændig It-konsulent og bæredygtig leder

Michael Stubberup, Cand. mag, medudvikler af Bæredygtig Ledelse

Kristoffer Nilaus Tarp, Founding partner, Concord Consulting og Konsulent, SDG Accelerator projektet

Tania Ellis, Stifter The Social Business Company, foredragsholder, forfatter og erhvervsinnovatør

Netværket ledes af

 Louise Dinesen, Chefpsykolog, Hartmanns A/S & Ekstern lektor ved Københavns Universitet og Mikkel Stenbæk, Direktør, Dansk Initiativ for Etisk Handel

Louise Dinesen, Chefpsykolog, Hartmanns A/S & Ekstern lektor ved Københavns Universitet

Louise Dinesen er chefpsykolog i Hartmanns A/S, hvor hun er ansvarlig for enheden ”Sustainable Worklife”. Louise er autoriseret arbejdsmiljørådgiver på det psykosociale område og arbejder med ledelsesrådgivning og udvikling i forbindelse med organisatoriske kriser, fusioner og udfordringer i det psykosociale arbejdsmiljø. Som blogger på Børsen Ledelse nedbryder hun tabuer i arbejdslivet i forståelsen af mennesker og arbejdsliv – og herunder måden vi forstår bæredygtighed, kultur og relationer på arbejdspladsen. Louise er tidligere forretningsdirektør hos analyseinstituttet Voxmeter A/S. Her har hun blandt andet rådgivet virksomheder i ’organisationen som relationsdrevet’. Louise har gennem en række år været tilknyttet som ekstern lektor ved Københavns Universitet/Institut for Psykologi. Hun er i dag medansvarlig for en styregruppe på Institut for Psykologi, som skal sikre en tættere forbindelse mellem forskning og praksis inden for teamet “Det gode arbejdsliv”. Louise er censor på Forsvarets Masteruddannelse i ledelse.

Mikkel Stenbæk Hansen, Direktør, Dansk Initiativ for Etisk Handel (DIEH).

Mikkel Stenbæk Hansen er direktør i Dansk Initiativ for Etisk Handel (DIEH) – det danske samlingssted for virksomheder, erhvervsorganisationer, NGO, fagbevægelsen og offentlige institutioner, der vil arbejde med etisk handel. Mikkel har 15 års erfaring i arbejdet med strategi, politik og ledelse inden for miljø- og bæredygtighedsområdet fra den offentlige sektor, erhvervslivet, rådgivningsbranchen, miljø- og udviklingsorganisationer samt forskningsverdenen. Han har bred faglig viden inden for bæredygtighed og ledelse. Mikkel var i sin tid med til at forhandle de 17 verdensmål på Danmarks vegne og har god indsigt i, hvordan man kan anvende verdensmålene i praksis. Som direktør i DIEH er Mikkel vant til at facilitere netværk, arbejdsgrupper og workshops.

Netværkets forløb

21. maj – Formiddagsmøde – kl. 09.30-12.30

28. august – Døgnmøde på Bornholm – 24 timer

1. oktober – Formiddagsmøde – kl. 09.30-12.30

4. november – Formiddagsmøde – kl. 09.30-12.30

26. november – Opsamlende konference på tværs af de fire netværk – kl. 09.00-15.30

Læs mere om dit udbytte og dine netværksfordele her

Pris

24.495,00 kr. 

Alle priser er eksklusive moms og i danske kroner 

Er du interesseret?